A segunda edición de Talentos Inclusivos avanza na resolución de grandes desafÃos tecnolóxicos
martes, 10 de maio do 2022
Os equipos de traballo do proxecto Talentos Inclusivos, promovido
polo CITIC e Aspace Coruña, están cada dÃa máis preto de resolver
os retos tecnolóxicos propostos nesta segunda edición, iniciada ao
comezo do actual curso escolar.
O IES Miraflores (Oleiros), encargado da creación do proxecto Rampas de accesibilidade en impresión 3D portátiles,
actualmente está traballando nas primeiras probas de impresión para
conseguir adaptar os deseños.
O Colexio Calasanz PP. Escolapios está a desenvolver
un Comunicador en contorna Scratch que interactúa con Alexa.
Tras analizar diferentes propostas de ASPACE para continuar
implementando melloras, conseguiron resolver algúns problemas de
conexión e a comunicación con Alexa. Estes pequenos logros farán
que usuarios de ASPACE poidan pór música ou acender a luz cun
simple movemento cabeza.
Os retos asignados ao IES Terra de Trasancos (Narón), son a
creación dun Dado electrónico con Arduino con carcasa con
impresora 3D e un Licornio en impresión 3D. Co primeiro
deles, dedicaron semanas a soldar a placa e a deseñar as carcasas do
dado. Respecto ao licornio, conseguiron deseñar e imprimir a peza
que suxeitará o pincel ou o lapis. Alén diso, propuxéronse deseñar
outra peza para que usuarios de ASPACE poidan xogar a boccia.
O reto desenvolvido polo IES de Ortigueira consiste na
elaboración dun Timbre sen fÃos adaptado
para avisar ao coidador. A pesar de dispoñer xa dun prototipo
para que os usuarios de ASPACE poidan ir facendo as probas
necesarias, están a mudar a idea dunha caixa por unha táboa na que
os compoñentes se atopen integrados.
Pola súa banda, o IES SofÃa Casanova (Ferrol) está a
traballar na Creación de mandos con premedores
adaptados, para os cales fixeron interruptores con impresoras 3D.
Ademais están traballando nunha versión do videoxogo Tetris con
pulsadores adaptados.
Dous
foron os retos propostos
polo IES
Agra del Orzán. Por
unha banda, un Xogo
de luces para traballar a mobilidade
e, por outra, un Mesturador
de dados con premedor.
En
ASPACE puideron probar o xogo de luces e atoparon que, nalgúns
momentos, o botón non se iluminaba. Seguirán traballando de maneira
conxunta pois, como comentan os usuarios de ASPACE, este xogo é moi
útil para traballar cos membros superiores. Respecto do seu segundo
reto, o do dado electrónico, o grupo conseguiu ter un dado que non
só se ilumina cos números, senón que tamén emite un son para
anunciar o número que saÃu.
O grupo do IES Ramón Menéndez Pidal – Zalaeta, está a
traballar nun proxecto de Dominó con tamaño adaptado, relevo e
contraste de cor para persoas con baixa visión. Por agora, teñen
pensado facer tres tipos: un con números, outro con puntos e un
terceiro con figuras xeométricas. Usuarios de ASPACE propuxéronlles
facelo de cores que contrasten, para os seus compañeiros que teñen
problemas de visión. O segundo reto definido trátase de Elementos
de lecer-musical controlados por sensores.
Impresión 3D e produtos de accesibilidade ao computador e á
tablet é o nome do reto do IES David
Buján. AÃnda que o alumnado tivo algún problemiña técnico,
non cesan no seu empeño de continuar avanzando. Conseguiran imprimir
parafusos, porcas e unha peza que vai agarrada á cadeira e tiñan
como seguinte obxectivo facer os brazos do soporte a través da
impresora 3D.
O IES Rego de Trabe (Culleredo) definiu o seguinte reto:
Téxtil intelixente. Comunicador que envÃa mensaxes en resposta a
estÃmulos. O alumnado traballou na aprendizaxe para programar o
Arduino en C++. Ademais, tamén se propuxeron aprender a coser con
fÃo condutivo. Isto permitiralles coser un velcro condutivo que fará
de interruptor. O seu seguinte reto é traballar coa máquina de
coser.
Por último, O IES As Mariñas (Betanzos)​ están a
traballar nunha mesa de luz sensorial con premedor adaptado nun
dominó adaptado con relevo e contraste de cor para persoas con baixa
visión. Os dous retos atópanse xa nunha fase moi avanzada de
desenvolvemento.
I Premio de Boas Prácticas da Deputación da Coruña
O pasado 8 de abril, ASPACE Coruña recibiu o I Premio de Boas Prácticas en Servizos Sociais da Deputación da Coruña polo proxecto Talentos Inclusivos, desenvolvido xunto co CITIC, para a creación de adaptacións e deseños tecnolóxicos que faciliten a integración das persoas con parálise cerebral. Apoiado polo Consello Social da UDC, a Fundación Española para a Ciencia e a TecnoloxÃa (FECYT), a ConsellerÃa de Cultura, Educación e Universidade da Xunta e o Concello da Coruña, Talentos Inclusivos ten o dobre obxectivo de espertar vocacións STEM entre a mocidade e, ao mesmo tempo, sensibilizar sobre a diversidade funcional, a través da colaboración entre equipos de traballo formados por estudantes de secundaria e usuarios de ASPACE Coruña para resolver retos tecnolóxicos propostos por persoas con parálise cerebral.