O Campus de Ourense acolle os días vindeiros unhas xornadas a prol da igualdade nos videoxogos
venres, 17 de novembro do 2017
Os días 28 e 29 de novembro vaise celebrar no Campus de Ourense
unhas xornadas destinadas directamente a loitar a prol da igualdade
de xénero na industria do videoxogo, un ámbito, todo hai que
dicilo, onde segue a haber maioría profesional de homes e que fica
aínda inzado (en forma e máis en contido) de estereotipos de xénero
que cómpre superar. Estamos
a falar das xornadas Videogamificación e sexualidades:
identidades, xéneros e discursos interactivos. Consecuencias para a
industria e a educación. A respecto dos porqués da
organización deste encontro, as docentes María Isabel Doval, da
Facultade de Ciencias da Educación, e Alma Rodríguez, da Escola
Superior de Enxeñaría Informática, teñen claros os moitos motivos
polos que cómpre visualizar o sexismo no sector: “A industria do
videoxogo segue lonxe dos estándares de igualdade que debería
manter”.
Segundo engaden as coordinadoras da iniciativa, “cada vez son
máis as mulleres de peso na industria e as protagonistas femininas
nos videoxogos e tamén son xa case a metade da porcentaxe de
xogadoras habituais”. Porén, matizan, “as mulleres só conforman
o 22% do sector de desenvolvemento e un 10% do cadro de competidores
e competidoras profesionais en ligas”. Neste contexto, recalcan,
xorde a necesidade tanto de dar a coñecer “o verdadeiro papel da
muller na industria, da man de xornalistas, desenvolvedoras,
estudantes, artistas e xogadoras profesionais”.
As xornadas Videogamificación e sexualidades,
patrocinadas pola Unidade de Igualdade da Universidade de Vigo,
abranguerá conferencias, presenciais ou non, e diferentes mesas
redondas e obradoiros prácticos, contando coa participación de
expertos e expertas de diferentes eidos tanto do mundo profesional
como académico. As actividiades arrancarán cunha conferencia sobre
a reprodución de microculturas patriarcais e masculinidades
hexemónicas a través dos videoxogos, a cargo de Jorge García,
sociólogo da Universidade de Santiago de Compostela, e rematará cun
obradoiro no que as persoas participantes probarán diferentes
videoxogos para ver como se representa neles a sexualidade e levar a
cabo unha análise crítica.
As xornadas están dirixidas sobre todo (aínda que non de xeito
exclusivo), ao alumnado. As persoas interesadas poden inscribirse de
balde ata o 26 de novembro en videojuegosygenero@uvigo.es.