Péchase a primeira edición da aceleradora de R cun Demo Day dos proxectos participantes
mércores, 17 de xullo do 2019
Este
17 de xullo celebrouse na Cidade de Cultura de Santiago a
presentación dos logros acadados pola
aceleradora da operadora galega R, a startups DiCo Challenge. A
cita, un Demo Day, significou o peche da primeira edición de
DiCo. Ao seu abeiro mostráronse múltiples e interesantes detalles
dos catro proxectos que participaron na estrea da lanzadeiras.
Participaron
os representantes das entidades impulsoras da aceleradora (R, a
axencia AMTEGA), os responsábeis dos ditos catro proxectos e unha
manchea de empresas e de potenciais clientes dos seus servizos.
Eladio
Otero, xefe do Departamento de Innovación Tecnolóxica da AMEGA e
máis Alberto Díaz Freire, responsábel de servizos de
Transformación Dixital de R e do Grupo Euskaltel, foron os
encargados de abrir a xornada de demostración, na que as catro
iniciativas impulsadas expuxeron, ante una audiencia do sector, os
logros e avances obtidos dentro do plan da aceleradora de contidos
dixitais de R ao longo dos últimos meses.
Eladio
Otero lembrou que DiCo Challenge enmárcase no Plan Dico Mindset para
promover o sector dos contidos dixitais en Galicia; unha estratexia
impulsada dende a Administración autonómica en colaboración co
Clúster TIC e do Audiovisual de Galicia para configurar “un sector
de contidos dixitais galego máis potente, maduro e competitivo, que
neste momento aglutina arredor de 900 empresas con preto de 5.400
empregados”.
Pola
súa banda, Alberto Díaz Freire salientou que “xunto aos retos de
referencia dos 4 proxectos desenvolvidos con éxito durante estes
meses, consideramos igualmente acadado o reto primeiro de R: levar
adiante esta primeira edición do programa startupsR DiCo Challenge,
un plan con vocación de futuro para atopar talento emprendedor en
Galicia e fornecer dun novo empurre os contidos dixitais na nosa
Comunidade”.
Logo
das presentacións, o responsábel de Audiovisuais de R e do Grupo
Euskaltel, Javier Rodríguez, destacou a “importancia da relación
entre os equipos dos proxectos e os mentores, factor que foi o
verdadeiro motor do traballo ao longo dos catro meses da fase de
aceleración, co foco sempre posto en solucións de interese para o
sector dos contidos profesionais e pensando, en suma, nos usuarios
finais”.
As
presentacións
Durante
algo máis dun hora, da man de mentores e voceiros dos equipos dos
proxectos, o auditorio coñeceu ao detalle as ideas desenvolvidas no
programa: xogos para a mente, teatro en realidade virtual, trámites
áxiles e intelixencia televisiva.
No
eido das aplicacións para Android TV, Norman Suárez, de Cuicui
Studios defendeu o proxecto Brain Games TV, mentorizado por
Antonio Ratón, responsábel de Desenvolvemento de Audiovisuais de R
e do Grupo Euskaltel, quen explicou que “a plataforma aberta do
Grupo Euskaltel, baseada en Android TV, achégalles a outras
compañías o desenvolvemento de aplicacións que enriquecen, co seu
contido, o valor das nosas propostas audiovisuais. Desta volta
incorporamos aos nosos decodificadores unha proposta de xogos e
dinámicas deseñadas por pedagogos e validados cientificamente, para
público infantil e adulto, que potencian a parte lúdica e nos
permiten xogar, co mando da tele, a enredos para aumentar a nosa
axilidade mental”.
Na
área dos contidos formativos e divulgativos innovadores, Jorge
Algora, de Adivina Producciones, explicou o proxecto Teatro Go,
mentorizado por Diego Rodríguez Devesa, responsábel de
contidos de televisión de R. Trátase dun servizo de retransmisión
en diferido de contidos culturais, especificamente teatrais,
integrado na plataforma de contidos de R e baseado en tecnoloxías de
realidade virtual en 180a. Segundo Diego Rodríguez, “a aplicación
permite que calquera persoa poida acceder de xeito sinxelo a esta
clase de contidos, e gozar deles cun elevado grao de calidade e
realismo, dende o salón da casa pero coma se estivese na primeira
fila da platea”. Míkel Díaz, do centro tecnolóxico Gradiant,
falou polo miúdo do proxecto AliCE (www.alicebiometrics.com),
asesorado por José Cadavid, responsábel de Infraestrutura e
Servizos Online de R e do Grupo Euskaltel. A proposta é un
sistema de recoñecemento facial pensado para os clientes de R e
doutras compañías. “Coa aplicación das chamadas tecnoloxías
biométricas de ALiCE seremos quen de xestionar altas e realizar
calquera operación contractual dende o móbil, con rapidez e
seguridade, confirmando de maneira automática a identificación dos
usuarios e evitando a suplantación de identidade”, explicou
Cadavid.
Para
rematar, Mario Pérez (Galopiño), de Datanimbo Consulting,
mostrou os fitos da súa proposta de Big Data para o eido
televisivo, unha iniciativa auspiciada por Esther Medina, xefa do
Servizo de Innovación no Entorno Dixital da CRTVG. O proxecto
consiste na posta en marcha dun sistema de aprendizaxe máquina
(Machine Learning) orientado a profundar
no coñecemento das comunidades de programas de televisión. Segundo
Esther Medina, Datanimbo “contribúe a detectar nas redes sociais
comunidades reais de programas en directo da TVG e, polo tanto,
facilítanos un maior coñecemento dos espectadores”.
5
retos, 6 meses e 4 gañadores
Un
total de 42 propostas (startups e emprendedores, pequenas e
medianas empresas e algún centro tecnolóxico e universitario)
responderon aos 5 retos tecnolóxicos lanzados o pasado decembro nos
inicios da primeira edición de startupsR DiCo Challenge, que se
pecha arestora tras 6 meses de traballo. En febreiro, o comité
avaliador (dous representantes de R, dous da AMTEGA e máis un da
CRTVG, patrocinadora dun dos retos) escolleron 20 propostas que
pasaron á fase de preaceleración.
Durante
varias semanas, os emprenderores escollidos mantiveron contacto
directo cos seus mentores en obradoiros para preparar o seu modelo de
negocio e a defensa da súa idea nunha xornada Pitch Day da
que saíron os 4 proxectos definitivos que pasaron á fase de
aceleración.
Daquela,
comezaron os procesos de asesoramento, titoría, formación e
seguimento durante 4 meses nos que os proxectos contaron tamén coa
axuda económica da AMTEGA para afrontar os gastos cotiáns durante o
desenvolvemento do traballo.
Tiraron
proveito, amais, do espazo startups R no Centro de Emprendemento da
Cidade da Cultura e traballaron man a man co operador galego, podendo
acceder á súa infraestrutura e modelo de negocio e ás súas
instalacións, ademais de camiñar a carón de R durante este tempo,
“gañando en visibilidade”. De maneira complementaria, quen
traballaron no reto patrocinado pola CRTVG contaron cun mentor da
entidade e cos seus medios e infraestruturas.
Trala
xornada Demo Day deste 17 de xullo, na que as iniciativas
gañadoras recolleron un premio en recoñecemento ao seu traballo ao
longo destes seis meses, ábrese agora un período de saída
progresiva da aceleradora de todas elas.