O Campus de Pontevedra introduce a estudantes no uso didáctico de xoguetes interactivos
martes, 27 de xuño do 2017
Achegar
á mocidade ao uso didáctico de brinquedos interactivos e do
encerado dixital. Este
é o obxectivo do curso de extensión universitaria Como ensinar
ciencias con xoguetes interactivos, recursos en liña e encerado
dixital que se está a
desenvolver no Campus de Pontevedra e no que participan 29
alumnas e alumnos. A actividade, que integra no seu día a día o
emprego de robots educativos ou códigos QR cos que acceder a
actividades dixitais, está dirixida polos profesores María Álvarez
Lires e Francisco Serrallé e conta co traballo dos investigadores
Xabier Álvarez Lires e María Lorenzo. Trátase da cuarta edición
dun obradoiro inserido no programa de cursos de verán da
Vicerreitoría do Campus. En palabras da profesora Álvarez Lires,
“trátase de que o futuro profesorado se achegue á experiencia
cotiá do seu alumnado, que se move nunha contorna dixital desde a
primeira nenez”.
Ao
igual ca en edicións anteriores, as e os asistentes ao curso son
maioritariamente alumnado dos graos en Educación Infantil e
Educación Primaria. A través da actividade inícianse en cousas
como manexo do encerado dixital para a creación de recursos
didácticos ou na programación de xoguetes interactivos como os set
de Lego We-Do e Lego e-Lab.
En
termos máis concretos, as/os estudantes traballaron en grupos na
creación dun porto, dunha cidade, dunha aldea ou tanto dunha praia
con bandeira azul como doutra afectada pola contaminación. “Deste
xeito, ligamos os diferentes recursos a unha maqueta e dámoslles
sentido, aproximámoos a unha realidade que poida ser próxima ao
alumnado”, engaden os profesores Xabier Álvarez Lires e María
Lorenzo acerca dun proceso que, por unha banda, levou a estes grupos
a integrar os xoguetes interactivos na maqueta, convertidos nunha
grúa capaz de subir os barcos polas ramplas do porto ou nas galiñas
de aldea, e por outra banda, a desenvolver a través do encerado
dixital gifs animados e actividades didácticas propia
relacionadas coa temática da súa maqueta, á que se vencellan a
través de códigos QR, xunto con outra serie de recursos como
vídeos. Un conxunto de materiais que cada grupo terá que presentar
na última sesión, o vindeiro xoves.