A profesora Beatriz Legerén prevé un papel protagonista das videoconsolas no futuro da televisión
luns, 21 de marzo do 2011
- Beatriz Legerén, ex presidenta de EGANET, nunha imaxe da Universidade de Vigo
A televisión e as videoconsolas sempre tiveron
un aquel de semellanza, entre outras cousas por que ámbalas dúas tecnoloxías
van dirixidas ao lecer no fogar e, tamén, porque as dúas foron obxecto dunha análoga
deriva en común cara a interactividade. Con todo, e
segundo nos conta a Universidade de Vigo a través dunha serie de
entrevistas coa profesora Beatriz Legerén, nunca antes estiveron tan preto. As
razóns disto están en moitas cousas, pero se cadra haxa que comezar a buscalas
na vella arela da converxencia tecnolóxica (iso de que tódolos aparellos tecnolóxicos
falen unha mesma lingua) e tamén na aparición de elementos como a TDT que lle
permiten á industria dos videoxogos buscar mercados e nichos de actividade
novos. Estes fenómenos son descritos polo miúdo pola profesora galega (ex
presidenta da asociación empresarial EGANET) na súa tese de doutoramento La
TVi como plataforma de explotación de videojuegos: cambios en la forma de
consumo y en los modelos de negocio.
Entre outras cousas, a investigación ponnos ao tanto dunha novidade
case segura: o xurdimento dun decoficador que posibilite o mesmo que posibilita
unha consola pero coa gran vantaxe de termos acceso a calquera outro contido
audiovisual. A xuízo de Legerén, non hai dúbida de que serán as empresas
propietarias das videconsolas, froito do seu achegamento aos servizos e canles
de TV e radio de toda a vida, as que desempeñen o devandito labor. Segundo
conta, a interactividade aplicada ao eido televisivo non só é vantaxosa, é
necesaria. En boa medida, é o que precisan as empresas do ámbito dos videoxogos
para afianzar o seu medre, vieiro aberto en 2006 co anuncio dun proceso
inevitable: o apagamento analóxico.
A TDT, sostén, “é unha porta aberta para novas canles
e servizos, novos programas e tamén para a dita interactividade”. Se a isto lle
engadimos a necesidade de crecer que é propia de calquera sector e o gran
investimento que supón a forte competitividade (hai unha carreira entre
consolas por acadar os aparellos máis avanzados), pois o camiño para a apertura
de máis público aínda semella máis firme. “Fixéronse evidentes as limitacións do modelo
de negocio tradicional do sector para acadar a amortización necesaria”,
comenta Beatriz Legerén, polo que se detectou a necesidade de atopar novos
públicos e novas fontes de ingresos alén das vendas a través das tendas
tradicionais, a través da industria televisiva.