O proxecto Digicraft no teu cole desenvolverase en 50 centros educativos galegos
mércores, 16 de outubro do 2019
O alumnado de 50 centros educativos de toda Galicia
participará durante dous cursos académicos no proxecto Digicraft, que ten como
obxectivo a mellora das competencias dixitais dos máis novos, tal e como se
anunciou esta mañá durante o seu acto
de apertura no que participaron a conselleira de Educación, Universidade e
Formación Profesional, Carmen Pomar, a directora da AMTEGA, Mar Pereira, e o
presidente e CEO de Vodafone España, Antonio Coimbra.
Neste acto con docentes e directores dos colexios participantes esta
iniciativa, desenvolvida en colaboración coa Fundación Vodafone España, a
conselleira de Educación salientou que Galicia é unha das poucas comunidades
autónomas que está facendo unha aposta «seria e global» polo uso «seguro e
crÃtico» da tecnoloxÃa nas aulas desde a etapa de infantil, e sempre «coidando
incorporar contido humanÃstico á revolución tecnolóxica que vivimos». Nesta
liña enmárcase o proxecto Digicraft no teu cole xa que, en palabras da
conselleira, «fai unha aproximación diferente que trata de achegar os
estudantes ao mundo dixital converténdoos en creadores, non como consumidores».
AsÃ, ademais do reforzo de competencias dixitais nas aulas, esta iniciativa vai
permitir tamén «outras como a comunicación, aprender a aprender, desenvolver a
iniciativa ou o espÃrito emprendedor, fomentar o traballo en equipo, a
resolución de problemas, a toma de decisións, a capacidade lingüÃstica oral e
escrita, o razoamento crÃtico e a aprendizaxe autónoma», sinalou Carmen Pomar.
Pola súa parte a directora da AMTEGA dixo que esta iniciativa vén complementar
a estratexia de Galicia para avanzar na transformación dixital das aulas e na
capacitación dixital dos galegos. Neste sentido, lembrou que a dÃa de hoxe a
iniciativa Abalar permite que máis de 120.000 rapaces estudan en aulas dixitais
e que neste curso 27.000 alumnos están a desenvolver a súa actividade académica
nunha contorna exclusivamente dixital. Mar Pereira destacou tamén a importancia
de espertar as vocacións tecnolóxicas entre os máis novos con propostas como o
Digicraft, enmarcada no Plan de Promoción do Talento Dixital, DigTalent, ao que
está adherido Vodafone e agradeceu que a Fundación Vodafone escollese Galicia
como a primeira comunidade na que desenvolver esta iniciativa.
Obxectivos
O
proxecto Digicraft no teu cole ten como obxectivo potenciar o
desenvolvemento da competencia dixital na infancia e na xuventude, a través dun
programa de formación e reforzo das habilidades dixitais e das competencias
asociadas do que se beneficiarán máis de 3.800 nenos e nenas de entre 6 e 12 anos.
Ao seu abeiro traballaranse nas cinco áreas competenciais que definen a
competencia dixital, en concreto a información e alfabetización informacional,
a comunicación e colaboración, a creación de contidos dixitais, a seguridade e
a resolución de problemas. Dentro delas abordaranse asuntos como a procura e
filtrado de datos, a participación cidadá en liña, a xestión da identidade
dixital, os dereitos de autor e licenzas, a programación, a protección de datos
persoais e a privacidade ou a identificación de necesidades e respostas
tecnolóxicas, entre outros aspectos.
Abordar estas áreas supón, pola súa transversalidade,
traballar, ademais da dixital, as competencias en comunicación lingüÃstica, de
aprender a aprender o sentido da Iniciativa e espÃrito emprendedor. Neste
sentido, as actividades traballan o traballo en equipo, a resolución de
problemas, a toma de decisións, a capacidade de comunicación oral e escrita, o
razoamento crÃtico e a aprendizaxe autónoma, entre outras.
En cada curso académico trabállanse dous itinerarios de 14
horas de duración (un total de 1 h/semana durante 28 semanas lectivas). Estes
itinerarios están compostos por unha serie de actividades que van aumentando
gradualmente en nivel de dificultade. As actividades combinan o mundo dixital e
a tecnoloxÃa co xogo, o aprender facendo e o desenvolvemento de habilidades
motoras.
Cada actividade conta cunha guÃa didáctica na que se explica
que competencias (dixitais e xerais) se traballan, os obxectivos que se queren
lograr, o material necesario e os pasos para seguir para realizala. Dado que
traballa parte das competencias definidas no currÃculo de primaria, Digicraft
no teu cole pódese impartir tanto en horario lectivo como fóra del.
Formación e equipamento
Uns 100 docentes dos 50 centros seleccionados recibirán
formación especÃfica para impartir o programa nas aulas. Ademais, dotarase os
colexios de 600 tabletas e 100 kits tecnolóxicos instant dixital skills.
Estes kits contan con placas de programación básica axeitadas para nenos,
materiais para visualizar elementos en realidade aumentada de forma sinxela e
manexable; pirámides holográficas que permiten a visualización de hologramas e
algúns outros materiais tales como barallas de cartas e taboleiros.
Asà mesmo facilitaráselles aos centros acceso aos materiais
descargables para o desenvolvemento das actividades recollidas no programa.