Mundos Digitales abre as súas portas cunha conferencia do director de tecnoloxía de Disney

xoves, 5 de xullo do 2018 Marcus Fernández

A XVII edición de Mundos Digitales arrincou esta mañá coa conferencia A tecnoloxía que se utiliza nas películas de animación, ofrecida por Rajesh Sharma, director de tecnoloxía de Walt Disney Animation Studios e coa visita da conselleira de Medio Ambiente e Ordenación Territorial, Beatriz Mato, que percorreu as instalacións de PALEXCO acompañada do director de Mundos Digitales, Manuel Meijide.
No relatorio de apertura, Rajesh Sharma explicou de primeira man todos os procesos necesarios para crear unha película de animación, destacando que tras un bo traballo agóchase a implicación dunha gran cantidade de departamentos e tecnoloxías. «O software que empregamos chega a ser tan específico que mesmo utilizamos un programa concreto para realizar a vexetación e outro para recrear o mar», indicou Rajesh.
O responsable de Disney destacou que o avance das novas tecnoloxías permitiu que o número de horas empregadas en crear a animación reducíronse notablemente en os dous anos que pasaron desde Moana (2016) ata a súa vindeira estrea Ralph rompe Internet. Sharma tamén falou de a relación entre Pixar e Disney. «Trátase de dous estudos cun background moi diferente, pero os métodos de ilustración tradicional empregados por Disney e as últimas técnicas de renderización de Pixar compleméntanse e compartimos tecnoloxía», dixo, Sharma, que pechou a súa conferencia convidando aos asistentes a que envíen o seu portfolio aos estudios Disney, sempre dispostos a contratar talento para cubrir postos en varios departamentos.
Esta primeira xornada tamén contou con Craig Caldwell, profesor de Science Technology and Research da Universidade de Utah e con experiencia como especialista de tecnoloxía en películas como Mulan, Tarzán ou Chicken Little. O seu relatorio xirou ao redor da procura dos elementos necesarios para construír unha historia que enganche á audiencia e como as técnicas de animación pódense empregar para acadar tal meta e sinalou as diferenzas que xorden entre distintos tipos de contidos dixitais: «Nas películas de animación, a historia é o primeiro, mentres que nos vieojuegos o máis importante é o flow, a xogabilidade e a historia pasa a un segundo plano.
Por último, na realidade virtual o importante é a experiencia, e podemos chegar a expornos se é necesaria unha historia», sinalou. Ademais, explicou que un bo animador para cinema non é o que emprega as mellores técnicas senón o que é quen de dar vida aos personaxes e a historia dunha maneira coherente: «O propósito de crear calquera historia é conectar coa audiencia», indicou Caldwell.
Así mesmo presentouse a película 2001 destellos de oscuridad da man do seu director, Pedro González Bermúdez e do cofundador de Illusorium Studios, Raúl Rocha. O filme recrea a entrevista de Kubrick para Playboy en 1968, unha das poucas que concedeu o director a raíz da estrea de 2001: Unha Odisea do Espazo. Daquela entrevista non quedou material filmado, pero esta produción reconstrúe aquel encontro a través de diferentes técnicas de animación. Tampouco sobreviviu a gravación de audio e a voz que pronuncia as respostas de Kubrick é a do actor Keir Dullea, o mítico doutor Bowman de 2001.
Pedro González sinalou a importancia de coidar até o máis mínimo detalle neste sector: «O público e os medios sempre van xulgarte por o teu peor traballo». Dos detalles tamén falou Raúl Rocha, que subliñou a importancia da iluminación no proceso de produción desta curta, onde tras renderizar cada escena engadían novos detalles de luz. Ambos subliñaron que a animación no xénero documental non é moi común, pero que ofrece grandes recursos narrativos para chegar ao espectador e debullou as técnicas e o material empregado: impresión 3D, slow motion, animación 2D e arquivos da NASA.
Na sesión de tarde ofreceuse a conferencia de Sebastian Sylwan, pertencente a Felix & Paul Studios, a empresa líder na industria do lecer inmersivo de alta calidade e creador de innovadoras experiencias cinematográficas orixinais e colaboracións con franquías existentes (Jurassic World, Cirque du Soleil, Fox Searchlight’s Wild) e personalidades e líderes de renome mundial (Barack e Michelle Obama, LeBron James, Bill Clinton).
Pola súa banda, os membros de Entropy Studio amosaron ao público as potencialidades que ofrecen as aplicacións en tempo real á realidade virtual.
Pechou a primeira xornada a conferencia de Carlos Baena, premio especial desta XVII edición de Mundos Digitales. Baena, responsable de a animación de películas xa clásicas como Buscando a Nemo, Los Increibles, Cars, Ratatouille, WALL-E e Toy Story 3, abordará algúns dos profundos cambios que se están producindo na industria, como a posibilidade de colaboración en liña entre creadores de todo o mundo.
Así mesmo, comezou a Feira de Emprego, a segunda máis importante de Europa do sector, na que este ano aumentaron o número de compañías na procura de talento para as súas producións. Os asistentes a Mundos Digitales tamén puideron participar en varios obradoiros e workflows e en o concurso Quen sabe máis de MD?, patrocinado por CICE.

PUBLICIDADE