Mundos Digitales salienta o potencial local do sector dos contidos dixitais interactivos
mércores, 29 de xaneiro do 2020
Enmarcado nas actividades que leva a cabo Mundos Digitales
ao longo do ano celebrouse unha xornada denominada Coruña Digital LAB,
iniciativa que busca promocionar o sector dos contidos dixitais interactivos
para dinamizar e potenciar este tecido empresarial rexional xuntando a
representantes da Administración, a formación e o sector profesional. Para reivindicar
o potencial local do sector realizáronse presentacións de varias compañÃas que serven
de casos de éxito, demostrando que non só é posible desenvolver proxectos
punteiros desde Galicia, senón que nos atopamos nun momento de cambio de
paradigma, tanto en creación dos contidos dixitais, como na aparición de novos
modelos de negocio que podemos e debemos explotar.
No que á animación refÃrese, a Federación Española de
Asociacións de Produtoras de Animación, Diboos, ofrece datos esenciais que contextualizan a situación da animación en España, extraÃdos do Libro
Branco este pasado ano. No devandito documento, ponse de manifesto que España é
o segundo produtor de animación de Europa e o quinto a nivel mundial, e que
xera 11.440 empregos directos e 29.000 profesionais vinculados, cunha
facturación de 981 millóns de euros en 2019 e unha previsión para 2020 de 1.177
millóns, o que coloca a este sector como unha potencia no panorama nacional.
Neste escenario defenden que desde Galicia temos que
aproveitar a oportunidade e traballar en accións dirixidas ao fomento do
investimento, da produción local, da identificación e formación do talento e da
creación de emprego, onde o apoio das Administracións Públicas coas súas
polÃticas, son decisivas para competir en igualdade de condicións con
industrias nacionais e doutros paÃses, cuxos gobernos foron sensibles e
apostaron por un sector de creación de
riqueza social e económica e, por tanto, de futuro.
Galicia foi pioneira e o referente europeo na primeira
década deste século e os participantes na xornada consideraron crucial volver
converternos nun polo de referencia da creación de contidos dixitais
interactivos, para o que identifican por unanimidade, o acceso ao financiamento
como principal factor que representa un obstáculo ao seu desenvolvemento. O
sistema de incentivos fiscais preséntase asà como un aspecto chave, e que
outras comunidades a diferenza da nosa souberon pór en valor para promover a
creación dun sector de contidos dixitais, como é o caso de Navarra e sobre todo
Canarias. Os outros dous aspectos que máis demandan as empresas son a
capacidade de reter talento e os encontros profesionais de nivel internacional
(ámbito no que A Coruña é referente grazas á celebración dende hai 19 anos de
Mundos Digitales).
Aseguran que en Galicia temos o saber facer preciso para
volver ser ese referente europeo que fomos, contamos con profesionais de primeiro
nivel internacional e cunha formación de alta especialización, que do mesmo
xeito que a finais dos anos 90, formará unha canteira de profesionais que o
sector demanda intensamente. A formación especializada e regrada preséntase asÃ
como un dos alicerces que consolida os vimbios necesarios para captar a
atención e interese das compañÃas, ávidas de incorporar novos talentos ás súas
próximas producións, como se reflicte na enorme demanda que cada ano solicitan
na Feira de Emprego de Mundos Digitales, a segunda feira máis importante de
Europa do sector e que congrega a algúns dos estudos máis destacados a nivel
nacional e internacional. É por iso que o establecemento de axudas para que se
fomente un compromiso entre as empresas e a formación, redundará nunha xestión
eficaz do talento que hai que xestionar, reforzar e profesionalizar para a
creación dunha industria de contidos dixitais sólida e competitiva.
A todo iso, hai que sumar as novas tendencias tecnolóxicas
vinculadas á produción de contidos dixitais interactivos que supón a creación
de novos modelos de negocio moito máis amplos e moitos casos máis rendibles,
como é a inclusión de tecnoloxÃas como a Realidade Virtual e Aumentada,
aplicadas a innumerables negocios, os procesos de Render en tempo Real, a Intelixencia
Artificial ou os servizos na nube entre outros.
Estes novas áreas de negocio, están moi relacionadas coa
creación interactiva de contidos, na que as empresas de videoxogos xogan un
papel fundamental e na que Galicia conta cun dos referentes máis importantes da
produción nacional como é o caso da compañÃa coruñesa Gato Studio, que nesta
sesión e en exclusiva para Mundos Digitales, amosou o seu novo proxecto The Waylanders, un proxecto que supuxo preto
de 4 anos de traballo e un equipo próximo ás 50 persoas.
É por todos coñecido, que o sector dos videoxogos a nivel
mundial factura máis que o cine e a música xuntos e é unha industria que
asegura o seu crecemento en todos os mercados transversalmente, pois ten aplicacións en numerosos sectores. O seu
activo é a propiedade intelectual, que é capaz de xerar retornos en distintos
formatos e canles de explotación por longos perÃodos de tempo, é por iso que
posúe un alto potencial, como creadora de cultura, riqueza e emprego
cualificado.
Pero este sector ten a dÃa de hoxe debilidades, entre as que
se atopa do mesmo xeito que no sector da animación, o establecer un incentivo
fiscal, mellorar os mecanismos de acceso a deducións fiscais por actividades de
I+D+i (lembremos que o videoxogo está considerado por lei como innovación),
profesionalizar e internacionalizar as
empresas pequenas, promover un esquema de reinversión das multinacionais no videoxogo español, fomentar a creación
de emprego e atraer aos editores e investidores á nosa rexión.
Para paliar estas carencias que sofre o sector, desde
iniciativas como Mundos Digitales, Videoxogo.gal (a Asociación Galega de Videoxogos) ou a
Agrupación industrial Audiovisual Galego, desenvolverán un plan integrado que inclúa accións de descubrir
talento, fomentar a formación especializada, a aceleración do sector (a través
de axuda á orientación a mercado e bolsas de traballo) e internacionalización,
a través de vÃas de financiamento, como pode ser a validación-micromecenado, o
investimento e a visibilidade. AÃnda que debe de ser o sector o que dea eses
pasos para a súa propia profesionalización, a colaboración das administracións
públicas son un aspecto chave para conseguir estes retos de volver converter a
Galicia na punta de lanza dun sector cada vez máis en auxe e cunhas
expectativas de futuro aÃnda mellores.
Todos estes temas abordáronse nunha sesión a porta pechada
na que participaron a alcaldesa da Coruña, Inés Rey; a concelleira de Industria,
Eva MartÃnez; o reitor da UDC, Julio Abalde; e numerosos representantes da
industria dos contidos dixitais en Galicia, entre os que destacaban Brandán de Brano
(Antaruxa), Luis Rivero (Urbansimulations) e Sergio Prieto (Gato Studio), quen
tras este encontro acudiron ao auditorio de Afundación para presentar o
traballo que fan dende as súas compañÃas ante un público desexoso de coñecer os
traballos que neste sector tan dinámico se desenvolven en Galicia e, moi
concretamente, na cidade da Coruña.
Dende a organización de Mundos Digitales tamén quixeron
apuntar que non limitarán as súas actividades ao congreso internacional que
organizan na Coruña no verán, senón que tamén celebrarán outros encontros de
menor entidade, incluso fóra da cidade da Coruña, axudando asà a dinamizar o
sector e dar unha maior visibilidade á marca que sitúa a Galicia no sector dos
contidos dixitais global.